Opis kvara
Vrlo često se neki drugi kvar na automobilu odražava i na pravilan rad turbine. U tom slučaju se uz remontovanu turbinu daje preporuka za još jedan servis koji će sprečiti ponovno otkazivanje turbine.
Jedan od simptoma kvara na turbokompresoru može biti karakterističan dim iz auspuha i to različitih boja. Najuočljiviji je definitivno plavičasti dim, koji gotovo sa sigurnošću ukazuje na to da negde u okviru sistema turbine pušta ulje. Ako se desi da je problem sa diznama, što je bio slučaj i sa ovim automobilom, u tom slučaju se temperatura dosta poveća i može da se ošteti svaki deo unutar turbine. Vrlo je bitna količina goriva koja se ubacuje u cilindre, ali i izduvni gasovi koji pokreću krilca turbine. Kada se taj balans naruši, automobilu ponestaje snage i skoro redovno se dešava potpuno otkazivanje najpre turbine, a onda i motora, ako se ne reaguje na vreme.
Jeep Patriot je i pored solidne kubikaže motora imao problem sa snagom pri većim obrtajima, jer je postojao problem sa turbokompresorom.
Bitno je naglasiti da bilo koji problem sa turbinom da se pojavi, Turbo servis Božec je u mogućnosti da vam pomogne. Važno je da na vreme uočite simptome kako bi se dalja oštećenja sprečila, a sve drugo prepustite nama.
Dijagnostika
Dijagnostikom u Božecu se ne utvrđuje samo kvar na turbini, već i šta je uzrokovalo da dođe do otkazivanja određenog dela turbine. Može biti da su neki drugi delovi motora otkazali ili da dizne nisu funkcionalne, tj. da nisu prohodne ili da ubacuju previše goriva u cilindre.
Turbo servis za Jeep Patriot otpočeo je demontažom turbokompresora kada je urađen vizuelni pregled i utvrđivanje tipa turbine po serijskom broju. Ubrzo je usledila faza defektaže, tj. rasklapanja turbokompresora na delove. Odvojeni su oštećeni od neoštećenih delova uz pregled svakog pojedinačnog dela. Neoštećeni delovi su se spremali za fazu čišćenja, dok su se prema serijskom broju odvajali novi delovi za zamenu.
Defektažom je utvrđeno da je do kvara na turbini Jeep-a došlo zbog visoke temperature zbog koje su se peraja u izduvnom delu iskrivila.
Povećana temperatura u turbokompresoru može da napravi velike havarije na motoru. U ovom slučaju su problem bile dizne i prevelika količina goriva u cilindrima, tako da je kvar na turbini posledica kvara na diznama.
Remont turbine
Remont turbine započinje čišćenjem i peskarenjem svakog pojedinačnog dela koji nije oštećen. To obezbeđuje da delovi koji nisu oštećeni budu uredno očišćeni od masnoće i korozije i da bi ponovo bili deo sistema.
Remont turbine za Jeep Patriot trajao je oko dva sata. To uključuje i proces skidanja, ali i ponovnog montiranja turbine. Peskarenje se vrši u specijalnim komorama čime se osigurava duži rok neoštećenih delova koji se ponovo ugrađuju. Prema serijskom broju turbine se menjaju oštećeni delovi. Kod turbine na Jeep-u problem su bila iskrivljena peraja u izduvnom delu. Namontirana su potpuno nova uz dvogodišnju garanciju na taj i sve ostale novomontirane delove. Praksa u Turbo servisu Božec je da se bez obzira na to da li su oštećeni ili ne, obavezno zamene i zaptivači, ležajevi, nosači, karike, kao i odstojnici.
Turbina za Jeep Patriot je uspešno remontovana. Vlasniku je ukazano na problem sa diznama koji je morao odmah da reši u ovlašćenom servisu.
Vlasnik je dobio detaljan izveštaj o urađenom turbo servisu, garanciju od 12 meseci na sve ugrađene nove delove, kao i preporuku za dalje.
Turbo servis za Jeep Patriot obuhvatao je:
- Demontažu turbine
- Dijagnostiku
- Defektažu
- Čišćenje, peskarenje i sušenje
- Zamenu rotora, zaptivača, ležajeva, nosača i odstojnika
- Zamena peraja izduvne grane
- Balansiranje rotora
- Kontrolno ispitivanje
- Montažu turbine
- Garanciju 12 meseci
- CENA SERVISA:
- 220€
- MARKA:
- Jeep
- MODEL:
- Patriot
- SNAGA:
- 140KS
- KUBIKAŽA :
- 2.0
- GODIŠTE :
- 2005.
- TIP GORIVA:
- Diesel
- TRAJANJE SERVISA :
- 2h