fbpx
 

Remont turbine za Peugeot 308 CC

Primetili ste slabiji rad turbine na svom Peugeot 308 CC? Pogledajte kako je izgledao servis turbine za Peugeot 308 CC u našem turbo servisu.

Opis kvara

Obzirom da se kvar na turbini može javiti kao posledica nekog drugog problema, uvek je potrebno precizno uraditi dijagnostiku i pregled ostalih delova motora, kako bi se izbeglo ponovno otkazivanje turbine.

Kada turbina otkaže, auto postaje „lenj“ i ne „vuče“. A pokvarena turbina može dovesti i do oštećenja drugih delova motora, što je vrlo ozbiljan i skup problem. Auto nije bezbedno voziti kada se turbina povremeno gasi i kada se to desi prvi put potrebno je odmah uraditi remont turbine u specijalizovanom turbo servisu. Vlasnik Peugeot-a 308 je osetio naznake gubitka snage motora i nakon telefonskih konsultacija, dovezao je auto na dijagnostiku u Turbo servis Božec u Čačku. Ponekad se dijagnostikom utvrdi da gubitak snage motora nije povezan sa turbinom. U tom slučaju se daje preporuka za druge specijalizovane servise.

Peugeot 308 je imao povremena gašenja turbine. Vlasnik je taj problem rešavao ponovnim startovanjem automobila nakon čega bi turbina ponovo radila normalno. Međutim, to nije rešavalo problem.

Brzo reagovanje je ključno u ovim trenucima, jer pokvarena turbina može da napravi veliki problem motoru. To bi značilo da pravovremenim remontom turbine možete da sprečite „generalke“ motora koje su izrazito skupe.

Dijagnostika

Dijagnostika je veoma važna faza turbo servisa jer otkriva ključne elemente i uzroke kvara. Majstori u Turbo Servisu Božec pored dijagnostike uvek pregledaju i druge delove motora kako bi utvrdili da li je pored remonta turbine potrebna popravka i delova čiji kvar direktno utiču na rad turbine.

Stručna dijagnostika je najdragoceniji deo svakog servisa jer može mnogo novca i vremena da vam uštedi. U slučaju turbo servisa, precizna dijagnostika vam ukazuje na druge probleme koje vaš auto ima, a koji direktno ili indirektno utiču na rad turbine ili je oštećuju. Da li su u pitanju zapušene dizne, veća potrošnja ulja u motoru ili zapušen katalizator (kao u slučaju Peugeot-a), sve vodi ka oštećenjima delova turbine, što ugrožava pravilan rad vozila, njegove performanse, ali i bezbednost u saobraćaju.

Defektažom je utvrđeno da je na Peugeot-u 308 cc oštećeno kućište turbine usled zapušenog katalizatora koji je uzrokovao preveliki aksijalni hod turbine.

Katalizator uklanja štetne gasove u izduvnom sistemu. Osim što predstavlja bitan deo u radu motora, pa samim tim i turbine, katalizator je deo zakonskih propisa o emisiji štetnih gasova i jedan je od parametara za prolazak na tehničkom pregledu ispravnosti.

Remont turbine

Remont turbine traje oko dva sata. U nekim kompleksnijim slučajevima može da potraje i duže, ali u svakom slučaju nakon izvršenog servisa turbine, automobil je u potpunosti spreman za vožnju.

Prilikom defektaže turbina se rasklapa na delove, kada se odvajaju neoštećeni delovi. Neoštećeni delovi prolaze proces čišćenja, peskarenja i sušenja u specijalnim komorama. Inače, peskarenje je najefikasniji način da se delovi detaljno očiste od korozije i nečistoća. Time se osigurava njihov dalji rad u okviru turbokompresora. Za to vreme se po ID broju turbine pronalaze novi delovi koji će zajedno sa ispeskarenim delovima ići na sto za sklapanje. Za Peugeot 308 cc pronađeno je odgovarajuće kućište turbine koje je bilo oštećeno i nakon sklapanja, turbina je bila potpuno spremna za montažu.

Remontovana turbina za Peugeot 308 cc uspešno je prošla kontrolno ispitivanje, opterećenje i simulaciju rada pri visokim obrtajima.

Usledila je montaža i nakon 3 sata, vozilo je bilo spremno za vožnju. Vlasnik je dobio detaljan izveštaj o urađenom servisu, kao i preporuku za popravku katalizatora koji je prouzrokovao kvar na turbini.

Turbo servis za Peugeot 308 CC obuhvatao je:

  • Demontažu turbine
  • Dijagnostiku
  • Defektažu
  • Čišćenje, peskarenje i sušenje
  • Zamenu turbinskog kućišta
  • Zamenu rotora, zaptivača, ležajeva, nosača i odstojnika
  • Balansiranje rotora
  • Kontrolno ispitivanje
  • Montažu turbine
  • Garanciju 12 meseci
CENA SERVISA:
280€
MARKA:
Peugeot
MODEL:
308 CC
SNAGA:
150KS
KUBIKAŽA :
1.6
GODIŠTE :
2010.
TIP GORIVA:
Benzin
TRAJANJE SERVISA :
3h
GARANCIJA:
12 meseci

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *