fbpx
 

Remont turbine za Renault Clio

Primetili ste slabiji rad turbine na svom Renault Clio-u? Pogledajte kako je izgledao servis turbine za Renault Clio u našem turbo servisu.

Opis kvara

Gubitak snage motora je najčešća posledica kvara na turbini. Osetićete tokom vožnje da se turbina „isključi“, što je naročito opasno ako ste u preticanju. Ovakve kvarove možete utvrditi samo u turbo servisu gde odmah možete uraditi i remont turbine.

Kada određeni delovi turbine otkažu, ona se automatski gasi. Auto postaje „lenj“ i ne može da izvuče veće obrtaje. Pokvarena turbina može dovesti i do potpunog otkazivanja drugih delova motora, što je vrlo ozbiljan problem. Čak i kada se problem sa turbinom ukloni posle gašenja i ponovnog startovanja motora, to ne znači da je u potpunosti rešen. Auto nije bezbedno voziti kada se turbina povremeno gasi i kada se to desi prvi put potrebno je odmah uraditi remont turbine u specijalizovanom turbo servisu. Vlasnik Renault Clia 1.5 je imao učestalo gašenje turbine i oprezno je dovezao auto u naš servis u Čačku.

Znaci da nešto nije u redu sa turbokompresorom bili su vidljivi odmah po dolasku vlasnika, jer je auto išao vrlo usporeno.

Brzo reagovanje je ključno u ovim trenucima, jer pokvarena turbina može da napravi veliki problem motoru. To bi značilo da pravovremenim remontom turbine možete da sprečite „generalke“ motora koje su izrazito skupe.

Dijagnostika

U početnoj fazi se radi dijagnostikovanje kada se utvrđuje tačan uzrok kvara. Pored toga, naši majstori tada rade i kompletan pregled drugih delova motora koji mogu uticati na rad turbine i daju Vam preporuke za eventualne dalje popravke.

Rasklapanje turbine se stručno zove defektaža i predstavlja glavnu fazu svakog svakog remonta turbine, jer se tada odvajaju oštećeni od neoštećenih delova. Kada se turbina rasklopi, utvrđuje se tip turbine i prema ID broju se nalaze odgovarajući novi delovi. U ovoj fazi se vlasnik detaljno obaveštava o uzrocima kvara i daljim koracima vezanim za servis turbine. Neoštećeni delovi se odvajaju i na poseban način pripremaju za ponovno sklapanje sa novim delovima.

Defektažom je utvrđeno da Renault Clio 1.5 ima kvar na varijabilnoj gometriji turbine što je direktno uticalo na gubitak snage u vožnji.

Varijabilna geometrija turbine reguliše pritisak izduvnih gasova koji pokreću osovinu i proizvode veće obrtaje. Takođe, geometrija sprečava preforsiranje turbine kada se pri većim obrtajima proizvodi više izduvnih gasova.

Remont turbine

Remont turbine traje oko dva sata. U nekim kompleksnijim slučajevima može da potraje i duže, ali u svakom slučaju nakon izvršenog servisa turbine, automobil je u potpunosti spreman za vožnju.

Nakon dijagnostike i defektaže, sledi proces čišćenja, peskarenja i sušenja neoštećenih delova u specijalnim komorama. Peskarenje je najefikasniji način da se delovi detaljno očiste od masnoće, nečistoća ili korozije. Za to vreme se po ID broju turbine pronalazi novi deo koji će zajedno sa ispeskarenim delovima ići na sto za sklapanje. Za Renault Clio 1.5 pronađena je odgovarajuća geometrija i nakon sklapanja, turbina je bila potpuno spremna za montažu.

Pre montaže, remontovana turbina za Renault Clio 1.5 je uspešno prošla kontrolno ispitivanje, opterećenje i simulaciju rada pri visokim obrtajima.

Usledila je montaža kućišta, i nakon 3 sata, vozilo je bilo spremno za vožnju. Vlasnik je dobio detaljan izveštaj o urađenom servisu, kao i garanciju od 12 meseci na servis turbine kao i na sve ugrađene nove delove.

Turbo servis za Renault Clio obuhvatao je:

  • Demontažu turbine
  • Dijagnostiku
  • Defektažu
  • Čišćenje, peskarenje i sušenje
  • Zamenu varijabilne geometrije
  • Kontrolno ispitivanje
  • Montažu turbine
  • Garanciju 12 meseci
CENA SERVISA:
220€
MARKA:
Renault
MODEL:
Clio
SNAGA:
85KS
KUBIKAŽA :
1.5
GODIŠTE :
2005.
TIP GORIVA:
Diesel
TRAJANJE SERVISA :
2h

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *