fbpx
 

Remont turbine za Opel Astru

Primetili ste slabiji rad turbine na svojoj Opel Astri? Pogledajte kako je izgledao servis turbine za Opel Astru 1.7 u našem turbo servisu.

Opis kvara

Kvar na turbokompresoru najčešće se manifestuje gubitkom snage motora. To se dešava usled otkazivanja ili oštećenja određenih delova turbine. Kvar na turbini možete utvrditi samo u turbo servisu, nakon defektaže, odnosno potpunog rasklapanja turbokompresora.

Kada određeni delovi otkažu, turbina se gasi automatski i motor upada u safe mode. To odmah osetite jer je auto „lenj“ i ne ubrzava kada pritisnete papučicu gasa. Tada može doći i do potpunog otkazivanja drugih delova motora, što je vrlo ozbiljan problem. Auto nije bezbedno voziti kada ne vuče kako treba i potrebno je odmah uraditi servis turbine u specijalizovanom turbo servisu. Sličan scenario je imao vlasnik Opel Astre 1.7 koja je po rečima vlasnika, samo prestala da „vuče“. Sumnjao je da je turbina u pitanju i lokalni majstor mu je to potvrdio.

Auto je po preporuci stigao u Turbo servis Božec na hitan remont turbine sa vrlo prepoznatljivim znacima da je turbokompresor u kvaru.

Bitno je da napomenemo da u svakom trenutku na raspolaganju imamo tipove turbina za sve marke automobila, tako da čim primetite da Vam auto ne ubrzava kako treba zakažite hitan remont turbine.

Dijagnostika

Dijagnostikom se utvrđuje tačan uzrok kvara, što određuje dalje korake u samom remontu turbine. U ovoj fazi se utvrđuju i drugi problemi u radu motora na šta Vam naši majstori precizno ukazuju kako biste otklonili sve probleme koji utiču na rad turbine.

Bilo je otežavajuće utvrditi ID broj turbine, tako da su naši majstori prvo uradili demontažu i rasklapanje i nakon čišćenja utvrđen je tip turbine. Rasklapanje turbine se stručno zove defektaža i predstavlja glavnu fazu svakog svakog servisa turbine, jer se tada odvajaju oštećeni od neoštećenih delova. Prema ID broju se nalaze odgovarajući novi delovi, dok se neoštećeni delovi detaljno čiste. U ovoj fazi se vlasnik detaljno obaveštava o uzrocima kvara i daljim koracima vezanim za remont turbine

Defektažom je utvrđeno da je na Opel Astri 1.7 došlo do oštećenja peraja na izduvnom delu turbine, što je prouzrokovano kvarom na diznama motora.

Kada su dizne loše, onda je dotok goriva u cilindre veći. Samim tim je i sagorevanje veće, pa postoji opasnost da se delovi turbine istope pod prevelikom temperaturom. U slučaju ovog automobila istopljena su krilca koja usmeravaju gasove prilikom prolaska kroz izduvni sistem.

Remont turbine

Vremenski okvir za servis turbine je negde oko dva sata. U nekim kompleksnijim slučajevima može da potraje i duže, ali u svakom slučaju nakon izvršenog remonta turbine, automobil je u potpunosti spreman za vožnju.

Nakon utvrđivanja šta je uzrok kvara i rastavljanja turbine na delove, sledi proces čišćenja, peskarenja i sušenja u specijalnim komorama. Peskarenje je najefikasniji način da se delovi detaljno očiste od masnoće, nečistoća ili korozije. Time se neoštećeni delovi kompletno pripremaju za dalje sklapanje. Po ID broju turbine utvrđen je tip turbine za Opel Astru i deo koji je bio oštećen je zamenjen potpuno novim. Primećeno je da su dizne uzrok otkazivanja turbine, tako da su naši majstori nakon servisa turbine dali preporuku da se dizne što pre zamene, jer ukoliko se to ne sredi, postoji veliki rizik od ponovnog otkazivanja turbine. Praksa u Turbo servisu Božec je da se pored zamene oštećenih delova, uradi i postavljanje nove osovine na turbini, zamena zaptivača, ležajeva, karika, nosača i odstojnika, kako bi se osigurao celokupan sistem. Urađeno je balansiranje rotora i sklapanje kertridža, čime se remont turbine u ovom slučaju priveo priveo kraju.

Kontrola ispravnosti sklopljene turbine je završni deo koji prethodi montaži, kada se zahvaljujući specijalnim instrumentima turbina stavlja pod opterećenje i simulaciju rada pri visokim obrtajima. Test je i u ovom slučaju uspešno obavljen.

Usledila je montaža kućišta, i nakon 3 sata, vozilo je bilo spremno za vožnju. Vlasnik je dobio detaljan izveštaj o urađenom servisu turbine, kao i garanciju od 12 meseci na remont turbine i na sve ugrađene nove delove.

Turbo servis za Opel Astru obuhvatao je:

  • Demontažu turbine
  • Dijagnostiku
  • Defektažu
  • Čišćenje, peskarenje i sušenje
  • Zamenu oštećenog dela
  • Zamenu rotora, zaptivača, ležajeva, karika, nosača i odstojnika
  • Balansiranje rotora
  • Kontrolno ispitivanje
  • Montažu turbine
  • Garanciju 12 meseci
CENA SERVISA:
220€
MARKA:
Opel
MODEL:
Astra
SNAGA:
100KS
KUBIKAŽA :
1.9
GODIŠTE :
2005.
TIP GORIVA:
Diesel
TRAJANJE SERVISA :
2h

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *