fbpx
 

Svaki remont turbine treba da izgleda ovako

6. novembar 2017.by Turbo Servis Božec0

Da li ste nekad poželeli da prisustvujete servisu svog automobila? Da li ste se zapitali šta to majstor radi ispod haube ili u kanalu? Da li ste upoznati sa terminologijom i koliko je vremena potrebno za neku popravku? Pošto je turbo servis Božec specijalizovan servis za remont turbine, rešili smo da vas potpuno upoznamo sa terminologijom i procesom turbo servisa.

Remont turbine bez tajni

Celokupan proces remonta turbine je transparentan i svaki naš klijent koji poželi može da prisustvuje svim fazama popravke turbokompresora. Za sve one koji nam turbine dostavljaju poštom, ali i za sve naše buduće klijente, želimo da predstavimo kako izgleda jedan turbo servis, da bi kvalitet i pouzdanost postali jedini kriterijumi za odabir servisa kome poveravate popravku turbokompresora.

  • Remont turbine započinje demontažom ili otpakivanjem paketa koji smo dobili kurirskom službom.
  • Majstor koji preuzima rad, najpre utvrđuje model i serijski broj turbine.
  • Nakon vizuelnog pregleda, sledi rastavljanje turbokompresora na sve delove, kako bi se defektažom utvrdilo koji delovi su oštećeni, a koji ne. Tada se već zna uzrok kvara, odnosno koji deo je oštećen i zašto je došlo do toga. U ovoj fazi se vrši procena završetka remonta, kao i procena troškova.
  • Kada se postigne dogovor sa klijentom, onda se prelazi na sledeću fazu, koja uključuje čišćenje i peskarenje očuvanih delova.
  • Oštećeni delovi se zamenjuju novim prema specifikaciji i modelu turbine.
  • Kada se sklapanje okonča, prelazi se na kontrolno ispitivanje vrlo preciznim instrumentima, kako bi se osigurala ispravnost svih delova i kako bi se majstor pre montaže ili slanja još jednom uverio da je remont turbine izvršen u potpunosti.
  • Dobija se detaljan izveštaj o servisu i ako je auto u servisu, vrši se montaža na licu mesta. Ukoliko se turbina šalje kurirskom službom, priprema se detaljno uputstvo koje je deo pošiljke, kako bismo se osigurali da će turbinu nakon remonta, neki drugi majstor pravilno montirati.
  • Vozilo je spremno za vožnju nakon remonta turbine odmah, pod uslovom da je otklonjen i uzrok koji je doveo do oštećenja delova turbokompresora.

Mali rečnik za remont turbine

Da biste u potpunosti razumeli ceo proces remonta turbine, potrebno je da znate i terminologiju, ali i to kako izgleda turbokompresor, tj. koje sve delove ima.

Defektaža – proces utvrđivanja kvara, tj. stepena oštećenosti

Interkuler (hladnjak) – hladi vazduh za cilindre motora, tj. komoru za izgaranje, čime se pojačava snaga motora

Kompresorsko kolo (kompresor) – hladan deo

Peskarenje – postupak čišćenja pod pritiskom

Rotor – deo turbokompresora koji ubrzava usisavanje novog vazduha

Turbinsko kolo (turbina) – vruć deo kroz koji prolaze izduvni gasovi koji pokreću rotor

Turbo lag – ubrzanje vozila se ne dešava istog trenutka kada se pritisne gas

Turbokompresor – sistem za kompresovanje vazduha koji ulazi u motor

Vrlo bitna stavka za remont turbine

U većini slučajeva, kada se pojave neki od simptoma za kvar na turbini, ako se reaguje brzo, uvek je moguće uraditi remont turbine. Zamena celokupnog turbokompresora nekad može da ide i do par stotina evra, što je znatno skuplje od remonta turbine. Tako da, vrlo je verovatno da ćete u vlasničkom stažu svog vozila sigurno imati prilike da se bar jednom susretnete sa procedurom remonta turbine. Posle remonta turbine u Turbo servisu Božecu, nećete imati prilike da ponovo dolazite do nas, ali ćete zato uvek moći da nas preporučite.

Sviđa vam se tekst? Zapratite nas na Facebook-u i čitajte svake nedelje korisne tekstove i savete o održavanju vašeg automobila.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *